اسراری شگفت از بندگی

صمت و جوع و سهر و عزلت و ذکری به دوام ناتمامان جهان را کند این پنج تمام

اسراری شگفت از بندگی

صمت و جوع و سهر و عزلت و ذکری به دوام ناتمامان جهان را کند این پنج تمام

کس نمیداند ز من جز اندکی/ وز هزاران جرم و بد فعلی یکی

من همـی آن دانم و ستار من/ جرمهــا و زشتـی کـردار من

هر چه کردم جمله ناکرده گرفت/طاعــت نـاورده آورده گرفـت

نام من در نامه پاکان نوشت/دوزخی بودم ببخشیدم بهشت

عفو کرد آن جملگی جرم و گناه/شد سفید آن نامه و روی سیاه 

آه کردم چون رسن شد آه من/گشت آویزان رسن در چاه من

آن رسن بگرفتم و بیرون شدم/شاد و زفت و فربه و گلگون شدم

در بن چاهی همی بودم نگون/در دو عالم هم نمیگنجم کنون

آفـرینـها بر تـو بادا ای خـــدا/ناگهان کردی مرا از غم جدا

گر سر هر موی من گردد زبان/شکرهای تو نیاید در بیـــان

عجائبی از اعجوبه سیر و سلوک حضرت آیت اله سید علی قاضی

ادامه مطلب ...

حکایاتی از کاشف اسرار حقیقت، شیخ رجبعلی خیاط

ادامه مطلب ...